email

zaterdag 5 december 2009

Some gorgeous birds flew in yesterday....



Gisteren kwamen wel hele mooie vogeltjes uit een een doos gevlogen. Van Maren kreeg ik een doos vol prachtige Kerstkadootjes. Vogels, een X-Mas wimpel, prachtige kerstkaarten en een heel mooi gemaakt kruis. Ik weet het, vandaag vieren jullie in Nederland Sinterklaas. Maar ik ben toch wel heel blij met mijn ´Kerstbuit`. ;) Een soort pakjesavond gevoel had ik wel.
Sinterklaas vieren we pas volgende week. Want dan komt de goedheiligman naar Potsdam. In het Holländische Viertel. Dit is een wijkje in Potsdam die in de 17e eeuw speciaal gebouwd is door Frederik de Grote voor de Nederlandse arbeiders. Met geveltjes en al. En daar komt dus volgende week Sinterklaas op bezoek.
Vorig jaar stond ik haast te janken om een zwarte Piet die Nederlandse sinterklaasliedjes zong. Hoezo heimwee? Het moet niet gekker worden! ;)
Verder is er vaak een stand met echte Hollandse stroopwafels....heerlijk! En veel mensen in de geijkte hollandse klederdracht. En meestal is er ook een dwijlorkest...de Duitsers genieten daar net zo van als ik. Als Hollander heb ik toch even het gevoel weer ´thuis´ te zijn.
Maar vreemd blijft het wel om een week na Sinterklaas de goede man weer hier te zien.



Yesterday I received a great gift from Maren. Gorgeous birds, a x-mas banner, a beautiful cross and sweet Christmas cards. How could one not become in the mood for Christmas?
Today in Holland they celebrate ´Sinterklaas´, Santa Claus feast. For most of the Dutch it´s not done to start Christmas decoration until after the ´Sinterklaas´ day. Then they go full force! ;)





Maren, ich will dich nochmahl herzlich bedanken für die wunderschöne Sachen den Du mir geschenkt hast. Alles hat schon sein Platz gefunden in unser Haus und es sieht traumhaft aus! Ich freue mich riesig über dieses Weihnachtgeschenk. So was schönes könnte ich nie machen. Es wird jedes Jahr wieder bei mir zur Weihnachtsdeko gehören...und jedes Jahr werde ich mich freuen wenn ich es aus den Weihnachtskiste zuvorschein hohle. Und du hast den Premiere das ich vor das erste Mahl auf Deutsch was schreibe auf mein Blog! Dir zu liebe. ;)



Have a great weekend! Ich wünsche euch ein schönes Wochenende!
En voor alle Hollanders.....heel veel plezier vanavond met pakjesavond!

4 opmerkingen:

  1. Siehst du, und so schnell hast du MICH glücklich gemacht, denn ich freue mich sehr, daß dir die Sachen gefallen haben!!!
    Ganz, ganz herzliche Grüße!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geluksvogel!! Leuk toch altijd weer om onverwachte presentjes in je brievenbus te vinden :D
    Dat muzieknotenpapier is en blijft charmant knutselmateriaal. Wij hebben eigenlijk nooit pakjesavond gevierd, maar vonden wel altijd op de ochtend van 6 december een tafel, volgeladen met cadeautjes en lekkere dingen. Dat is altijd een traditie gebleven, waar ik zelf ook op voortborduurde hier thuis. Maar dit jaar zijn we totaal van het pad afgeweken en hoorden we dus deze ochtend al vreugdekreten in huis :D
    Zo kunnen de kids langer van hun speelgoed genieten, nu het toch weekend is natuurlijk.
    Lieve groeten en ook voor jou - ondanks de Berliner atmosfeer en weinig Sint misschien - toch een fijne avond!
    Marjolijn

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Jeannette,
    die Vögelchen sind sooo schön, Du hast Dich bestimmt sehr gefreut über so tolle Geschenke.
    Ich wünsche Dir einen schönen Sinterklaas Tag.
    LG Bine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie spulletjes heb je gekregen en veel plezier met jou Sinterklaas feest volgende week!
    Groetjes,
    Gonda

    BeantwoordenVerwijderen